+31(0)6-30 737 580  |  E. info@michielduim.nl  |   Connect with me on LinkedIn

home profiel interim management contact

home / interim management Download hier mijn CV

Gerealiseerde projecten


Enkele recent uitgevoerde projecten. Download CV voor een volledig overzicht.

Supply Chain Development Manager a.i. Starbucks

Tijdelijke rol in het Supply Chain Development Team voor Starbucks EMEA. Project managen van idee-incubaties en cross-functionele projecten, continue verbetering, customer outreach / satisfaction en oplossing aanjagen, ontwrichtende verandering en innovatie, netwerkanalyse, het ontwerpen van nieuwe stromen / routes.


EDC Operations Manager (EMEA) Marchon Eyewear

Managementrol in transitie- en automatiseringsproject shuttle AS/RS systeem (INTHER). Focus op het begeleiden van +-130 FTE in warehouse in het verandertraject van handmatig order picking naar “manufacturing approached warehousing”. Logistieke processen synchroon laten verlopen tijdens en na het transitie traject. Hiernaast alle dagelijks voortkomende managementtaken.


Demand & Procurement manager a.i. Ebro Foods / Lassie Nederland B.V

Combinatie rol in procurement van grondstoffen/halffabricaten en management van afdeling demand planning en logistic operations. Tevens onderzoek en adviesrol in herstructurering van de Supply Chain organisatie.


Logistic Specialst Central Logistics JDE Jacobs Douwe Egberts

Na de integratie met Mondelez International betrokken bij de strategische vorming van het logistieke landschap in Europa. - Cost Control en besparing targets binnen warehouse & distributie - Uitrol naar 22 landen van diverse managementtools zoals KPI dashboards - Meerdaagse workshop voor logistiek managers en Supply Chain Directors - Budget setting W&D 2016 voor 22 landen/clusters in Europa


Logistiek Manager Nederland a.i., Douwe Egberts Master Blenders 1753

Plaatsvervangende rol op afdeling Supply Chain. Verantwoordelijk voor Warehouse & Distribution voor Douwe Egberts Nederland. Dagelijkse operationele aansturing, cost control, contractherzieningen en -onderhandeling met logistieke dienstverleners en diverse besparingsprojecten genitieerd en gemplementeerd.


Projectlead a.i Logistics Control The Greenery

Logistiek- en infrastructureel project; haalbaarheidsstudie, projectplanningen, financile toetsingen en analyses. Inhoudelijke geheimhouding vanwege strategie organisatie. Naast project werkzaam aan markt- en concurrentie onderzoek, opzet VMI (Vendor Managed Inventory), initiatie en haalbaarheidstoetsing voor verhuizing en intergratie logistiek bedrijfsonderdeel, ontwikkeling prognose-tool (Excel) voor lijnmanagement DC


Interim Project- & Teamlead Machine Packing Syngenta Seeds

Waarnemende functie voor een periode van 10 maanden. Dagelijkse aansturing van processen, kwaliteitsborgen en focus op HSE, mens en productie. Hiernaast heb ik gewerkt aan de structurering van afdeling Machine Packing, ontwikkelen zelfstandig teams en teamontwikkeling. Projecten in introductie LEAN manufacturing en implementatie 5S, OEE, verpakkingsmaterialen en onderzoek naar een ideaal machinepark.


Interim procesmanager PostNL

Tijdens de reorganisatie van PostNL heb ik in de keten Bezorgen voor VBG Leiden de functie van VBG manager waargenomen. Voor een periode van 8 maanden het operationele bedrijfsproces gecontinueerd. Dagelijks procesaansturing; 5 teamcoaches (medewerkers: 400+)


Herhuisvestingsproject Fokker Services in opdracht van UTS

Logistiek en facilitair coordinator voor UTS Facility Management tijdens de bedrijfsverhuizing van Fokker Services. Voorbereiding, uitvoering en controle van alle logistieke stromen uit de verschillende magazijnen. Totale verhuizing ruim 700 trailers (500.000 magazijnonderdelen en 8 km archief)


Integratieproces/verhuizing businessunit slagersgroothandel

Projectleider in het integratieproces en verhuizing van een bedrijfsonderdeel naar partnerorganisatie. Verantwoordelijk voor invulling en borging van nieuwe operationele- en logistieke processen, opzet en invoering nieuw assortiment, voorbereiding koppeling tussen software- en bestelsystemen en fysieke verhuizing van assortiment, personeel en materiaal.


Logistieke en operationele inrichting diepvriesmagazijn 4000m2

Nieuw in gebruik genomen diepvries distributiemagazijn. Als projectondersteuner verantwoordelijk voor logistieke en operationele inrichting, evenals in implementatie van ERP/WMS software. Operationele ingebruikname distributiemagazijn 10 weken na aanvang project.


Cooperatie in- en verkoop horecagroothandels

Logistieke en commercile samenwerking. Onderzoek verricht in breedte assortiment, inkoopprijzen/condities. Operationele/logistieke voorwaarden opgesteld, processen opgestart.


Samenwerkingsverband logistiek groothandel en vleesproducent/leverancier

Logistieke samenwerking opgezet. Fysieke invulling automatisering, operationeel- en logistiek beleid. Procesbeschrijvingen en taken vastgelegd, verantwoordelijken aangesteld, in operationele fase overgedragen.



Neem contact op voor meer informatie »


Quote:



De combinatie van integraal denken en inventief handelen maakt dat Michiel als project- en programmamanager staat voor praktische oplossingen binnen organisaties.

Zijn coachende stijl en aanpak borgt dat duurzame oplossingen door medewerkers direct in de praktijk worden toegepast.



Jos van Dam
Managing partner VDP Logistics & Support

VDP Logistics & Support
NL – Arnhem  D - Essen  D – Hamburg


Concept/Ontwerp door FireFish - digital creativity